در صورت مغایرت اطلاعات شهید، مراتب را اعلام فرمایید باسپاس
اطــــلاعــــات فــــردی شــــهید
نـــــام :
ارمغان
نـــــام خـــــانوادگـــــی :
یکتایی راد
نـــــام پـــــدر :
محمد
تـــــاریخ تـــــولـــــد :
1344/06/25
مـــــحل تـــــولـــــد :
رشت
ســـــن :
23
دانشــجـوی :
دانشگاه گرگان
رشــــته تحصــــیلی :
شیلات و محیط زیست
وضـــــعیت تــــاهــــل :
متاهل
تـعـــداد فـــرزنـد :
0
دســـــته اعـــــزامـــــی :
سپاه
مســــئولــــیت :
امدادگر

در شهریور ماه 1344 در شهرستان رشت ، در خانواده ای با تقوا ومذهبی کودکی زاده شد که او را ارمغان نام نهادند . پدرومادرارمغان از تمتّعات دنیای چندان بهرمند نبودند اما درتربیت دینی فرزندان از هیچ کوششی دریغ نداشتند.
ارمغان از همان دوران کودکی ذهنی فعال ، پویا وکنجکاوداشت وزمانی که قدم در راه کسب علم ودانش گذاشت ، مقطع ابتدایی وراهنمایی را با اقتدار وموفقیت چشمگیری پشت سر گذاشت.
به واسطه علاقه ای که به علوم طبیعی وکارهای آزمایشگاهی وابتکاری داشت رشته علوم تجربی را انتخاب کرد و در دبیرستان دکتر شریعتی رشت ادامه تحصیل داد . ارمغان به خاطر انضباطی که درکارهایش داشت وخلق وخوی پسندیده ای که از خودنشان می دادموردتوجه مدیر ومدرسین بود.
دربحبوحه انقلاب با آنکه نوجوانی بیش نبود اما بادرایت وشعور دینی و مذهبی اش به شایستگی توانست اهداف انقلاب وجور وظلم حکومت طاغوت راتجزیه وتحلیل نماید وبا مطالعه کتب اساتید وعلمای برجسته ای همچون شهید مطهری وشهید دستغیب ، نقطه اتصال بین خودواهداف انقلاب ایجاد کند.
در سال 1362 موفق شد درمرحله اول کنکور سراسری رشته پزشکی قبول شود اما در مرحله دوم ناکام ماند . سال بعد نیز این مقوله تکرار شد اما ارمغان فردی خستگی ناپذیر بود وبا ایمان وعزمی والا به مسیر تکامل ورشد انسانی واعتقادی اش ادامه داد.
سال 1364 برای خدمت به نظام وکشورش لباس مقدس سربازی رابر تن کردوپس از طی آموزشی برای مقابله بادشمنان متجاوز وارد میادین نبرد با کفار شد.
شهید ارمغان یکتائی راد نمونه ای بارز از یک انسان متقی ، کوشا وبا ایمان بود . هرگز درمقابل مشکلات وسختی های روزگار قالب تهی نمی کردوتوکلش به خدا بود . بانماز ودعا ونیایش مونس بود ونفس اماره را به شایستگی در اختیار داشت.
در حین خدمت سربازی مجدداً درکنکور دانشگاه شرکت کرد ودر رشته کاردانی منابع طبیعی نمره قبولی گرفت . در کنارسنگرجهاد در سنگرعلم بازهم با افتخار ظاهر شد ودر دوران کاردانی جزو دانشجویان نمونه بود . بعذاز اتمام دوره کاردانی به خاطر عشق وافرش به امام وخدمت به اسلام وظیفه خود دانست تا از طریق جهادسازندگی استان گیلان عازم جبهه های نبرد شود.
چند ماهی به عنوان امدادگر در جبهه جنوب درخدمت رزمندگان اسلام بود وپس از مراجعت به سفارش خانواده همسری متعهد و متدین برایش انتخاب نمودند ومراسم عقدساده ای برگزار کردند.
ارمغان کماکان به ادامه تحصیل فکر می کرد ومی خواست به کاردانی بسنده نکند . به همین دلیل در آزمون کارشناسی شرکت کردو در دانشگاه گرگان پذیرفته شد.
اما این مرد روزهای جنگ و جهاد تصمیم گرفت نخست در دانشگاه جبهه ها فارغ التحصیل شود بعدقدم به دانشگاه علم ودانش گذارد.
چند روز بعداز مراسم عقد در تاریخ 28/3/1367 باعزمی پولادین وهمتی والامسیر جبهه را نشانه گرفت تا به درجه متعالی انسانی نایل شود . شهید ارمغان یکتائی راد در اوج سعادت ورستگاری وکمال در تاریخ 4/4/1367 در حین مأموریت در منطقه عملیاتی جزیره مجنون روح بلند ونا آرمش ، بیتاب پرواز به سوی ملکوت شد وسرانجام در کنار همرزمان جهادگرش که با شهدعشق کام خود را شیرین نموده بودندتا آخرین نفس دست از راه حق نکشید وبر اثر بمباران شیمیایی وتک دشمن به پاداش خویش که شهادت بود دست یافتند وبا کروبیان حضرت حق محشور گردید .

فرازی از بیانات شهید ارمغان یکتائی راد
سلام برشهیدان افتخار آفرین راه حق وعدالت که دست ازهرچه داشتند ، شستند وتن به طوفان بلا سپردند. آری قطره قطره خون شهیدان تفسیر آیه جهاد است وچه زیباست . زیباتر ازگلهای باطراوت فروردین وشقایق های بهار.

جـــــزئیــــات شـــــهادت
تـاریخ شـهادت :
1367/04/04
مـحل شـهادت :
جزیره مجنون
عـملیـات :
جبهه جزیره مجنون
نـحوه شـهادت :
گاز شیمیایی
مــــحل مـــــزار :
گلزار شهدای رشت
درصورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

اطلاعات شهدا

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
تـصویر مـزار
grave shahid