در صورت مغایرت اطلاعات شهید، مراتب را اعلام فرمایید باسپاس
اطــــلاعــــات فــــردی شــــهید
نـــــام :
علی
نـــــام خـــــانوادگـــــی :
کاظمی سلیمی
نـــــام پـــــدر :
فریدون
تـــــاریخ تـــــولـــــد :
1348/05/25
مـــــحل تـــــولـــــد :
لنگرود
ســـــن :
18
دانشــجـوی :
تربیت معلم شهید رجایی لاهیجان
رشــــته تحصــــیلی :
آموزش ابتدایی
وضـــــعیت تــــاهــــل :
مجرد
تـعـــداد فـــرزنـد :
-
دســـــته اعـــــزامـــــی :
سپاه
مســــئولــــیت :
امدادگر / رزمنده

غنچة وجود شهيد علي كاظمي سليمي، در سال 1347 شكوفا شد و پا به عرصة وجود نهاد . با سپري كردن دوران كودكي آموختن علم را پي گرفت و با علاقه فراوان وارد مدرسه شد . علي هر چقدر بزرگتر مي شد نظم قابل توجهي در كارهايش به چشم مي خورد . او احكام دين و شريعت را به خوبي در دامان والدينش آموخت و به مطالعة كتب مذهبي توجه وافري داشت . بيشتر اوقات با كلام خدا و نهج البلاغه مأنوس بود. عطش آموختن تمام وجود علي را فرا گرفته بود و هرگز دوست نداشت اوقات خود را به بطالت سپري كند . در ورزش فوتبال تبحر خاصي داشت و با ممارست وارد تيم جوانان شهرستان لاهيجان شد بعد از شروع جنگ تحميلي، حضورش در بسيج بيشتر شد و براي جبهه‌ها كمك هاي مردمي جمع مي كرد . بعد از گرفتن ديپلم در كنكور شركت كرد و در دانشگاه تربيت معلم شهيد رجايي شهرستان لاهيجان پذيرفته شد.
تمام هدف علي رسيدن به معرفت بود و دنيا را با تمام امكاناتش پلي مي‌دانست تا خود را به هدفي كه دارد برساند .شهید کاظمی بی ادعا و بدون هیاهو در هر جا که احساس می کرد به وجودش نیاز است حضور می یافت . از همین رو قسمت زیادی از وقت و همت خود را صرف خدمت به خانواده و مردم نیازمند می نمود . مهربانی و صمیمیت و فروتنی ایشان زبانزد خاص و عام بود . انضباط و نظم قابل توجهی در انجام کارهایش از خود نشان می داد . او همچنین ورزشکار و هنرمند بود و طبع لطیفی در سرودن شعرهای پرمحتوا داشت . وی د ر تیم فوتبال جوانان لاهیجان فعالیت می نمود و به جهت استعداد زیاد ، در بازیگری از طرف گروه تئاتر کانون ادب و هنر شهرستان لاهیجان چندین بار برای ایفای نقش بر روی صحنه رفت . روح بلند و نجیب او باعث شد تا با عشق و علاقه کتب نهج البلاغه و تفسیر قرآن و دیوان شعراء را مطالعه نماید . با پیروزی انقلاب در مسجد جامع لاهیجان عضو بسیج شد و با دیگر دوستان خود شروع به معرفی امام ، انقلاب و توجه بیشتر جوانان به مکتب اسلام نمود.

از هنگامي كه بدنيا آمده ام و خويش را شناخته ام هستي ام را و زندگي خويش را وقف در راه تو اي كريم و اي رحيم كرده ام. پس امروز نيز كه به سوي جبهه روانم تو مرا راهنمايي كن كه چگونه مردن را نيز بياموزم و خود پشتوانه راهم باش.
اي مردم عزيز: شما را به تقوا فرا مي خوانم كه تقوي را نصب العين خويش قرار دهيد و امام اين بزرگ بت شكن زمان را ياري كنيد و لحظه اي نگذاريد كه قلب امام ناراحت باشد. و پشتوانه پر عظمت وي باشيد كه خدا پشتوانه شماست.
امروز كشور اسلامي ، نيازمند ايثار و شهادت است و محتاج به عظمت و پاكدامني پس براي داشتن فرداي پر عزت ، فرزندان انقلاب را بايد چون شير عليه خصم حيله گري هاي ابرقدرت ها تربيت نمود تا وفادار به امام امت و انقلاب باشند.

جـــــزئیــــات شـــــهادت
تـاریخ شـهادت :
1366/10/26
مـحل شـهادت :
ماووت عراق
عـملیـات :
بیت المقدس 2
نـحوه شـهادت :
درگیری با دشمن بعثی
مــــحل مـــــزار :
گلزار شهدای لاهیجان
درصورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

اطلاعات شهدا

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
تـصویر مـزار
grave shahid