در صورت مغایرت اطلاعات شهید، مراتب را اعلام فرمایید باسپاس
اطــــلاعــــات فــــردی شــــهید
نـــــام :
ابراهیم
نـــــام خـــــانوادگـــــی :
عاشوری نژاد
نـــــام پـــــدر :
عسکر
تـــــاریخ تـــــولـــــد :
1346/01/09
مـــــحل تـــــولـــــد :
ســـــن :
19
دانشــجـوی :
مرکز تربیت معلم شهید بهشتی اردکان یزد
رشــــته تحصــــیلی :
آموزش ابتدایی
وضـــــعیت تــــاهــــل :
مجرد
تـعـــداد فـــرزنـد :
-
دســـــته اعـــــزامـــــی :
سپاه
مســــئولــــیت :
رزمنده

شهید ابراهیم عاشوری نژاد در نهم فروردین ماه سال هزار و سیصد و چهل و شش در خانواده ای مذهبی و متدین در روستای ناصر کیاده از توابع شهرستان لاهیجان چشم به جهان هستی گشود.
او فرزند بزرگ خانواده بود و در قناعت و صرفه جویی در میان خانواده زبانزد بود تحصیلات ابتدائی خود را در ناصر کیاده طی نمود؛ از اوان کودکی نماز خواندن و روزه گرفتن را شروع نمود و به انجام آن نیز مقید بود.
در دوران تحصیل دانش آموز ممتاز و درسخوانی بود بعد از ظهرها جهت پر کردن اوقات فراغت و کمک به اقتصاد ضعیف خانواده به بلوک زنی میپرداخت و این در حالی بود که خانواده اش بعلت وضعیت نامساعد مالی به روستای محسن آباد کوچ کرده بودند و او در روزهای پر التهاب نیز با شهیدان صفری نشست و برخاست مینمود و همراه آنها به فعالتی انقلابی میپرداخت بعد از پیروزی انقلاب و تشکیل بسیج به عضویت پایگاه مقاومت محسن آباد در آمد عشق و علاقه زیادی برای جبهه رفتن داشت بعد از اخذ دیپلم در امتحان سراسری کنکور قبول شد و در رشته آموزش ابتدائی مرکز تربیت معلم اردکان یزد مشغول به تحصیل شد در سال آخر تحصیل خود بهمراه جمعی از دانشجویان به شلمچه اعزام شد و در عملیات کربلای 5 شرکت نمود و در حالیکه قبل از شروع عملیات در جمع بیست نفری دانشجویان قرعه کشی نموده بودند که سه نفر به شهادت میرسند و نام او نیز جزء آن سه نفر بود به اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهات نائل آمد.

اينجانب از دور دست و بازوي قدرتمند شما كه دست خداوند بالاي آنست ميبوسم و بر اين بوسه افتخار مي كنم. (امام خميني)
انفروا اخفانا و تقالا و جاهدوا باموالكم و انفسكم في سبيل الله آیه 41 سوره توبه
با سلام و درود فراوان به رهبر كبير انقلاب و امت شهيدپرور ايران و به اميد پيروزي هرچه زودتر رزمندگان اسلام حال كه توفيق يافتم كه در جمع رزمندگان باشم خداوند را سپاس مي گويم.
و اما خواستم كه چند كلام با شما مردم شهيدپرور حرف بزنم. البته شما خوب مي دانيد و به وظيفه خود عمل مي كنيد و اينكه امام را تنها نگذاريد و تا جان در بدن داريد از اسلام و قرآن دفاع كنيد و نگذاريد اسلامي كه از نو بپا خاسته مثل چند قرن گذشته فراموش شود.
پدر و مادر عزيزم؛ گرچه من نتوانستم فرزند خوبي برايتان باشم ولي به بزرگي خويش مرا ببخشيد و در مرگم شيون و زاري نكنيد و يك توصية من به شما اينست كه وظايف ديني خود را دقيق انجام دهيد و آن را سبك نشماريد. دوستان و آشنايان و بالاخره همه جوانان عزيز ايران جبهه ها را خالي نكنيد و از هر فرصتي كه برايتان پيش مي آيد به جبهه برويد.
در آخر از همه فاميلان بخصوص پدرومادر عذرمي خواهم كه موقع رفتن براي خداحافظي نيامدم. چون اگر مي آمدم به اعزام نمي رسيدم. دعا براي رزمندگان را فراموش نكنيد.
خدايا چنان كن بر انجام كار تو خشنود گردي و ما رستگار
والسلام عليكم

جـــــزئیــــات شـــــهادت
تـاریخ شـهادت :
1365/11/08
مـحل شـهادت :
شلمچه
عـملیـات :
کربلای 5
نـحوه شـهادت :
اصابت ترکش
مــــحل مـــــزار :
روستای ناصر کیاده،لاهیجان
درصورتی که تصویر، اطلاعات و یا خاطره ای مرتبط با شهید در اختیار دارید با ما به اشتراک بگذارید

اطلاعات شهدا

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
تـصویر مـزار
grave shahid